poniedziałek, 30 kwietnia 2012

30 dni z książkami - dzień 15

Dzień 15 - Ulubiona książka traktująca o obcych kulturach


    Uwielbiam czytać książki, których akcja toczy się daleko od naszego kraju. Dlatego zawsze chętnie czytam o Japonii, Chinach, Korei i Afryce. Jeśli mam odpowiedzieć na dzisiejsze pytanie to pierwsze co na myśl mi przyszło to Kwiat pustyni.
    Czytając historię Waris Dirie byłam po prostu zszokowana. Momentami chciało mi się płakać albo myślałam, że zaraz zemdleje. Wszystko wydawało się takie nierealne. Kto by mógł pomyśleć, że w dzisiejszych czasach dokonuje się takich zbrodni.
   Najbardziej w Kwiecie Pustyni podobała mi się wytrwałość bohaterki, a właściwie autorki. Chociaż spotkała ją straszna rzecz nie poddała się i jeszcze zaczęła walczyć o prawa dla kobiet, które zabraniają ich obrzezania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.